تیتر اخبار | < بایگانی
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی‌آملی:
نمایشگاه کتاب می‌تواند ارتباط مولفان را با مخاطبان توسعه بخشد
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی مراسم افتتاحیه کنگره بین...
نظریه عقلانیت وحیانی، سامانه معرفتی برای تولید علوم دینی، حوزوی و دانشگاهی
اثری ارزشمند از آیت الله العظمی جوادی آملی:
کتاب «امامت؛ منشأ حیات خردمندانه بشر» در نمایشگاه کتاب تهران
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در نشست علمی مطرح کرد؛
رابطه جهان بینی الهی با نظریه علم دینی/ نقش علم دینی در تمدن سازی
آیت الله العظمی جوادی آملی در درس اخلاق بیان فرمودند:
ممكن نیست كسی خلاف كند و آبرویش نرود
آیت الله العظمی جوادی آملی در درس اخلاق بیان داشتند:
کلام ائمه(ع) تفسیر آیات قرآن است/ علاقه و محبت مردم به قرآن و عترت سرمایه است

دیگر اخبار
ماه رمضان فرصتی مناسب برای پی بردن به اسرار عالم

ماه رمضان فرصتی مناسب برای پی بردن به اسرار عالم

پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه اول ماه مبارك رمضان است

پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه اول ماه مبارك رمضان است

متن کامل سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی در شانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم

متن کامل سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی در شانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم

«تخلف» و «اختلاف» مردم را از دین جدا می کند

«تخلف» و «اختلاف» مردم را از دین جدا می کند

جهان را جز با عقل و عدل نمی شود اداره کرد/ قرآن معلم عقل و عدل است

جهان را جز با عقل و عدل نمی شود اداره کرد/ قرآن معلم عقل و عدل است

تمام تلاش ائمه (ع) این است که از مرحله محب بودن به مرحله محبوب بودن برسیم/ توشه انسان بعد از مرگ چیزی جز تقوا نیست

تمام تلاش ائمه (ع) این است که از مرحله محب بودن به مرحله محبوب بودن برسیم/ توشه انسان بعد از مرگ چیزی جز تقوا نیست

نمایشگر دسته ای مطالب

شناسه : 6400800
آیت الله العظمی جوادی آملی:


پایگاه اطلاع رسانس اسراء: انسان‌شناسي يك بحث سنگيني دارد و از همه علوم تجربي دشوارتر است براي اينكه روح در دسترس نيست بنابراين دين يك فلسفه‌شناسي الهي مي‌خواهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء:  جمعی از اساتید رشته روانشناسی با حضور در شهرستان دماوند با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

 آیت الله العظمی جوادی آملی در ابتدای این دیدار دین شناسی را از مسائل عمیق علمی برشمردند و بیان داشتند: مسئله دین شناسی، نه از سنخ مطالعه پدیده های تاریخی است و نه مانند مطالعات جامعه‌شناسی و الگوگیری از دیگران است؛ دین شناسی جدای از اینكه ارزشش از همه علوم بیشتر است چون با ابدیت ما سروكار دارد، از همه علوم نیز دشوارتر است؛ برای اینكه گاهی صدها سال باید بگذرد تا گوشه‌ای از اسرار دین توسط شخصی مانند امام راحل(ره) برای ما روشن شود. انسان‌شناسی یك بحث سنگینی دارد و از همه علوم تجربی دشوارتر است برای اینكه روح که اساس وجود انشان است در دسترس نیست! بنابراين دين شناسی يك فلسفه‌شناسي الهي مي‌خواهد.

 معظم له انسان را نیازمند شناخت درست اساس دین دانستند و خاطر نشان کردند: ما خیال كردیم انسان در تالار تشریح خلاصه می‌شود! در حالی که طبق بیان دین، انسان موجودی است ابدی و موجود ابدی نیز كالای خود را از ابدیت می‌گیرد، کسی كه فكر می‌كند مرگ، پوسیدن است بر اساس منفعت به سراغ دین می اید یا از دین فاصله می­گیرد، اما دین اساسش این است كه نفس چیست؟ روح چیست؟ انسان چیست؟ تا این مسائل در دین شناسی حل نشود نمی توان شناخت کاملی از انسان داشت.